Om skolan

Staffangymnasiet ger dig möjligheten att bli bra på det du är intresserad av. Vi har ett brett utbud av program och möjligheter som vi hoppas att passar dig och dina framtidsdrömmar!

Staffangymnasiet

Elev med Staffangymnasiet i bakgrunden

Hög kvalitet i trivsam och inspirerande miljö

Vi erbjuder gymnasieutbildningar av hög kvalitet som bestäms utifrån dina behov och förutsättningar då vi tar hänsyn till dina önskemål. Din utbildning får du i en bra, trivsam och trygg miljö där det finns tillgång till modern teknik, elitidrottsutbildningar och möjligheten att prova på att förverkliga en dröm eller idé genom att driva ett UF-företag.

Vår gymnasieskola ligger i centrala Söderhamn, medan ett par yrkesprogram håller till på Flygstaden, strax utanför stan.

Lärande är den viktigaste inspirationskällan

Hos oss är lärande den viktigaste källa till inspiration och drivkraften för engagemang, nyskapande och utveckling. Det livslånga lärande leder till att du utvecklas, får jobb, skapar jobb och bidrar till tillväxt.

Kompetenta lärare

Våra kompetenta lärare finns till för dig och kommer att göra sin yttersta att handleda dig genom din tid här på Staffangymnasiet. Vårt mål är att du ska nå minst godkända betyg på de kurserna du har valt och få din gymnasieexamen i handen på din studentdag. Att du får goda kunskaper som ökar dina framtida möjligheter oavsett vägval är vår främsta uppgift!

Hälsinglands Utbildningsförbund

Sedan höstterminen 2015 har Staffangymnasiet varit en del av Hälsinglands Utbildnings­förbund. Söderhamns kommuns verksamheter för gymnasie- och vuxenutbildning övergick till förbundet 16 augusti 2015.

Staffangymnasiets samarbeten med såväl Torsbergsgymnasiet i Bollnäs, samt vuxenutbildning vid CFL Söderhamn, har intensifierats och fler möjligheter har skapats.

Övriga medlemskommuner är Bollnäs och Nordanstigs kommuner.