Om skolan

Vi är en relativt liten skola med stort hjärta och mycket kunskap.

Nordanstigs gymnasium

Elev med penna och anteckningsblock

Nordanstigs gymnasium ger dig möjligheten att utbilda dig till ett yrke som det finns ett stort behov av, både lokalt och nationellt. Vi håller till på CFL Nordanstig centralt i Bergsjö.

Just nu har vi gymnasieelever på introduktionsprogrammet, men hösten 2024 växlar vi upp och startar vi tre yrkesprogram!

Mot fortsatta studier eller jobb

När du kliver in genom entrén på Nordanstigs gymnasium möter du inte bara en mysig caféteria, här träffar du legitimerade ämneslärare och yrkeslärare som kan - och vill - hjälpa dig mot fortsatta studier eller jobb efter gymnasiet.

Hälsinglands Utbildningsförbund

Sedan höstterminen 2015 har Nordanstigs gymnasium varit en del av Hälsinglands Utbildnings­förbund. Nordanstigs kommuns verksamheter för gymnasie- och vuxenutbildning övergick till förbundet 16 augusti 2015.

Gymnasiets samarbeten med såväl Staffangymnasiet i Söderhamn och Torsbergsgymnasiet i Bollnäs, samt vuxenutbildning vid CFL Nordanstig, har intensifierats och fler möjligheter har skapats.

Övriga medlemskommuner är Bollnäs och Söderhamns kommuner.

Mer skolinformation