Bandy

Torsbergsgymnasiet i Bollnäs erbjuder dig att kombinera dina studier med NIU - nationellt godkänd idrottsutbildning inom bandy.

NIU bandy

Bandyspelare som kastar upp bollar

Vi har som mål att du på bästa sätt ska ges möjligheter att kombinera dina studier med idrott på hög nivå. Vi vill att du ska fördjupa dina idrottskunskaper både teoretiskt och praktiskt. Förutom teknikträning i din idrott ingår fysträning samt teori gällande ledarskap, träningslära och psykologi som en naturlig del av ämnet.

Det mesta för att komma någonstans handlar om tron på att det går och viljan att göra det man väljer att göra. Dessa två delar är de viktigaste även när det handlar om att söka till Torsbergs bandygymnasium i Bollnäs.

Torsbergsgymnasiet – det självklara valet!

Vi undrar om du vill satsa mot en karriär som bandyspelare i någon av de högre divisionerna samtidigt som du studerar på gymnasiet? Vill du det, är Torsbergsgymnasiet det självklara valet för dig!

Mitt i hjärtat av bandyvärlden, i Bollnäs, finns möjligheten för dig och ditt bandyspel. Med den självklara ambitionen att stödja eleven mot elitspel i bandy hjälper Torsbergsgymnasiet bandyhälsingland mot nya framgångar. Mer än halva truppen i Bollnäs GIF går eller har gått Torsbergsgymnasiets bandyprofil och vi tränar i en av landets absolut senaste bandyhallar.

Torsbergsgymnasiet är en av skolorna som Skolverket har godkänt för att genomföra Nationell Idrottsutbildning (NIU).

Ansökan

Ansökan till NIU Bandy sker separat, senast 1 december, medan ditt val av skola och program sker i samband med gymnasievalet i februari.

Visste du att du kan kombinera alla våra program med våra idrottsutbildningar?