Friidrott

Torsbergsgymnasiet i Bollnäs erbjuder dig att kombinera dina studier med NIU - nationellt godkänd utbildning inom friidrott.

NIU Friidrott

NIU-elev hoppar längdhopp

Utveckla dig själv och vår sport på skoltid tillsammans med Torsbergs­gymnasiet. Vi ger dig goda förutsättningar att fortsätta din satsning mot friidrottstoppen!

Du som håller på med friidrott kan söka en genuin friidrotts­utbildning tillsammans med dina gymnasiestudier.

Vi tränar under senhöst och vinter i den välutrustade och moderna Höghammarhallen samt vår och tidig höst på Sävstaås IP i Bollnäs

Parafriidrott

För friidrottare med rörelse-, syn- eller intellektuell funktionsnedsättning erbjuder vi RIG Parafriidrott.

Ansökan

Sista ansökningsdag till är 15 oktober, nästan ett år innan skolstart! Program på gymnasiet söker du vid vanliga gymnasievalet. Ansökningen gör du genom Svenska friidrottsförbundet. Du kommer senare att kallas till ett antagningstest i Höghammarhallen.