LSS-boende och fritid

Vi tillhandahåller boende som är anpassat efter ungdomarnas behov där personalen har kompetens att möta varje elev.

Hälso­främjande och själv­ständighet

LSS-boende elev spelar yatzy

Boendet kännetecknas av ett hälsofrämjande arbete som ska stärka ungdomarnas möjlighet till ett långsiktigt hälso­främjande vuxenliv.

Målsättningen är att tillsammans med skolan göra ungdomarna så självständiga som möjligt och stärka deras tilltro till sin egen förmåga och ge dom inflytande i sitt eget liv.

Tillsammans med vårdnadshavare arbetar vi för att våra ungdomar lämnar skolan väl förberedda för ett eget boende.

Boendeformerna är flera och varierar i personaltäthet efter ungdomarnas behov.

Vi vill ge ungdomarna en möjlighet att på egen hand praktisera sina kunskaper och färdigheter.

LSS-boende badrum
LSS-boende biljardbord

Vi erbjuder ett varierat utbud av fritidsaktiviteter i boendets regi men vi försöker även hitta kultur och fritidsaktiviteter utanför skolan som passar ungdomarna.

Viktigt för oss är:

• Leva som andra
  • Människors lika värde
  • Hänsyn till ungdomarnas särskilda behov
  • Inflytande och medbestämmande

Hamrelund